Hårvård

Det här med hårprodukter och hårskötsel är som en stor, stor djungel. Det finns väldigt många produkter att få tag i, men vilka ska man välja då? Jag själv har i ca. 5 år färgat håret till och från, och som man vet så sliter det väldigt mycket på håret. Jag tycker det är viktigt att vårda håret emellan alla olika kemikalier man utsatt sitt hår för. Schampo och balsam från ICA är väl kanske inte att rekommendera eftersom det innehåller mest vatten till stor del. Jag har alltid gillat märket Schwarzkopf, och gillar deras schampo Bonacure Color Save Sulfate Free. Det finns även inpackning inom samma serie vilket är väldigt bra, jag använder mig av inpackning ibland och jag tycker det är väldigt viktigt att man tar hand om sitt hår, och speciellt om man håller på och färger det till och från. Håret kan ta mycket skada av det så det är viktigt att vårda det så bra som man bara kan.
 
Jag använder också alltid värmeskydd för håret som är viktigt om man använder hårfön eller plattång etc. Ett riktigt bra tips är Schwarzkopf Osis Flatliner Iron Serum. Billigt och riktigt bra att skydda håret med.
 
Det sista tipset gäller hårspray, det är något som jag använder i princip dagligen. Schwarzkopf-älskare som jag är så tipsar jag om deras Osis Freeze Strong Hold Hairspray. Den är perfekt då jag gillar en hårspray som håller för en bra frisyr, samt är lätt att borsta ur efteråt. Denna hårspray kan du köpa från Bellbox, där den är riktigt billig också. :) Kanontips!!
 
De andra produkterna jag tipsat om kan du också köpa på Bellbox, billigt, smidigt och bra. Ditt hår kommer att tacka dig! :)
 
 
 
Schwarzkopf Osis Freeze Strong Hold Hairspray | Schwarzkopf Bonacure Color Save Sulfate Free Schampoo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0