Funderingar om högskola

Jag läser andra året på gymnasiet, på restaurang och livsmedels-linjen. Jag känner att det viktigaste är att läsa in de ämnena så att man får högskolebehörighet. Eftersom att restaurangbranschen inte känns riktigt rätt för mig så ska jag satsa på högskola efteråt istället för att gå direkt ut och jobba. Jag vill ha en rejäl utbildning i bagaget och därför känner jag att det är viktigt att jag läser klart gymnasiet nu, så att jag kan söka in på högskola senare.
 
Det bästa med högskolor är ju att det finns så otroligt mycket olika att välja på, det skiljer sig helt mot gymnasiet. Kan även vara svårt när man står som 15-åring och ska välja gymnasium. Hur ska man veta vad man senare vill jobba med i livet! Men när man söker till högskola så är man något äldre, och har förhoppningsvis hunnit komma på bättre vad man vill syssla med i livet.
 
Även om inte min nuvarande utbildning känns rätt för mig så satsar jag allt för att få ett bra gymnasiebetyg. Det känns som en jätteviktig grej att ha med sig senare i livet, och framför allt för att kunna komma in på en högskola. Jag hoppas att jag hittar det rätta ämnet för mig där istället, och kör på utan hinder fram tills dess.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0